Regulamin Sklepu Internetowego - www.sofoland.pl
I. Postanowienia ogólne
-
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia
usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem
Sklepu Internetowego www.sofoland.pl. Sklep
prowadzi Katarzyna Kaczmarek prowadząca działalność gospodarczą pod
firmą PPHU SOFOLAND KATARZYNA KACZMAREK, wpisaną do Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej
przez ministra właściwego do spraw gospodarki, pod adresem ul.
Kolejowa 151a, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, NIP: 6222795718, REGON:
364897554, zwana dalej Sprzedawcą.
-
Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:
-
adres poczty elektronicznej: sprzedaz@sofoland.pl
-
formularz zgłoszeniowy dostępny pod w zakładce dokumenty do pobrania
-
Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie
internetowej www.sofoland.pl, w sposób
umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści
poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
-
Sprzedawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą
elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego
użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia
do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania
oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby
nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient
powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują
ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę
sieciową typu firewall.
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
-
Dni robocze
– są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo
wolnych od pracy;
-
Klient
– osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności
prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba
prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której
przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje
Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego lub korzysta z innych
Usług dostępnych w Sklepie Internetowym;
-
Kodeks Cywilny
– ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
-
Konto
– przydzielona danemu Klientowi część Sklepu Internetowego, za
pomocą którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach
Sklepu Internetowego;
-
Konsument
– Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu
cywilnego;
-
Przedsiębiorca
- Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu
cywilnego ;
-
Regulamin
– niniejszy dokument;
-
Towar
– produkt prezentowany w Sklepie Internetowym, którego opis jest
dostępny przy każdym z prezentowanych produktów;
-
Umowa sprzedaży
– Umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta
pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;
-
Usługi
– usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą
elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002
roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz.
1204 ze zm.);
-
Ustawa o prawach konsumenta
– ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014,
Nr 827);
-
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną
– ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
-
Zamówienie
– oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia
Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę
Towaru.
III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
-
Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem
spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta
Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
-
komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
-
dostęp do poczty elektronicznej,
-
przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub
nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji
32 lub nowszej, Opera w wersji 12.17 lub nowszej, Safari w
wersji 1.1. lub nowszej,
-
włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz
Javascript.
-
Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta,
która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi
w Sklepie.
-
Klient zobowiązany jest w szczególności do:
-
niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych
przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc,
zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne
prawa osób trzecich,
-
korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający
jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie
określonego oprogramowania lub urządzeń,
-
niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub
umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej
informacji handlowej (spam),
-
korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy
dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
-
korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach
Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku
osobistego,
-
korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z
przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z
ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
IV. Usługi
-
Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego
korzystanie z bezpłatnych Usług, które są świadczone przez
Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
-
Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym dostępna jest po
dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i
zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej
ze stron Sklepu Internetowego. Umowa o świadczenie usługi
polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym zawierana
jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania
przez Klienta żądania usunięcia Konta lub skorzystania z przycisku
„Usuń Konto”.
-
Klient ma możliwość otrzymywania od Sprzedawcy informacji
handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta
adres poczty elektronicznej (usługa Newsletter). W tym celu należy
podać prawidłowy adres poczty elektronicznej lub aktywować
odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym lub formularzu
Zamówienia. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę na
przesyłanie informacji handlowych. Umowa o świadczenie usługi
Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu
z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia jego adresu
e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku
znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach usługi
Newsletter.
-
Klient ma możliwość wysyłania za pomocą formularza kontaktowego
wiadomości do Sprzedawcy. Umowa o świadczenie usługi polegającej na
udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom
kontakt ze Sprzedawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega
rozwiązaniu z chwilą udzielenia odpowiedzi przez Sprzedawcę.
-
Klient ma możliwość zamieszczania w Sklepie Internetowym
indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi odnoszących się m.in. do
Towaru czy przebiegu transakcji. Klient dodając wypowiedzi
oświadcza, że posiada wszelkie prawa do tych treści, a w
szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne oraz prawa
własności przemysłowej. Umowa o świadczenie usługi polegającej na
zamieszczaniu opinii o Towarach w Sklepie Internetowym zawierana
jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą dodania opinii.
-
Wypowiedzi powinny być zredagowane w sposób przejrzysty i
zrozumiały, nadto nie mogą naruszać obowiązujących przepisów prawa
w tym praw podmiotów trzecich – w szczególności nie mogą mieć
charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub stanowić
czynu nieuczciwej konkurencji. Zamieszczone wypowiedzi są
rozpowszechniane na stronach internetowych Sklepu Internetowego.
-
Poprzez zamieszczenie wypowiedzi Klient wyraża zgodę na nieodpłatne
korzystanie z tej wypowiedzi oraz jej publikowanie przez
Sprzedawcę, a także dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu
ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24
poz. 83).
-
Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i
promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach
internetowych Sklepu. Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają
łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
-
W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego
Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do
zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego
terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem
14-dniowego terminu wypowiedzenia.
V. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
-
Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w
szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny,
stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71
Kodeksu Cywilnego.
-
Wszystkie Towary dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie
nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie
wprowadzone na rynek polski.
-
Warunkiem złożenia Zamówienia jest posiadanie aktywnego konta
poczty elektronicznej.
-
W przypadku składania Zamówienia poprzez formularz Zamówienia
dostępny na stronie internetowej Sklepu Internetowego, Zamówienie
zostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta w formie elektronicznej i
stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących
przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej
wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty
elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do
realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o
przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania przez Klienta
zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
-
Złożenie Zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem
telefonu lub poprzez przesłanie wiadomości elektronicznej następuje
w Dniach roboczych oraz godzinach wskazanych na stronie
internetowej Sklepu Internetowego. W tym celu Klient powinien:
-
podać w treści wiadomości elektronicznej kierowanej do
Sprzedawcy nazwę Towaru spośród Towarów znajdujących się na
stronie internetowej Sklepu i jego ilość,
-
wskazać sposób dostawy i formę płatności spośród sposobów
dostawy i płatności podanych na stronie internetowej
Sklepu,
-
podać dane potrzebne do realizacji Zamówienia, a w
szczególności: imię i nazwisko, miejsce zamieszkania oraz
adres e-mail.
-
Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia podawana jest
każdorazowo przez Sprzedawcę ustnie po skompletowaniu całości
Zamówienia lub poprzez poinformowanie w drodze wiadomości
elektronicznej wraz z informacją, że zawarcie przez Klienta Umowy
sprzedaży pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar, z
tą chwilą zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
-
W przypadku Klienta będącego Konsumentem, Sprzedawca każdorazowo po
złożeniu Zamówienia za pośrednictwem telefonu lub poczty
elektronicznej przesyła Klientowi potwierdzenie warunków złożonego
Zamówienia, które będzie zawierać informacje dotyczące:
-
opisu przedmiotu Zamówienia,
-
jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub
usług wraz z podatkami, w tym kosztów dostawy oraz
dodatkowych kosztów (jeśli występują),
-
sposobu kontaktu ze Sprzedawcą oraz jego danych
rejestrowych,
-
wybranej metody i terminu płatności,
-
wybranego sposobu dostawy,
-
czasu dostawy,
-
danych kontaktowych Klienta,
-
Regulaminu,
-
że zawarcie Umowy pociąga za sobą obowiązek zapłaty za
złożone Zamówienie,
-
pouczenie o prawie odstąpienia od Umowy wraz z jego wzorem.
-
Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania przez Klienta, będącego
Konsumentem (w odpowiedzi na potwierdzenie warunków Zamówienia
przesłanych przez Sprzedawcę) wiadomości elektronicznej na adres
poczty elektronicznej Sprzedawcy, w której Klient: akceptuje treść
przesłanego Zamówienia i wyraża zgodę na jego realizację oraz
akceptuje treść Regulaminu i potwierdza zapoznanie się z pouczeniem
o odstąpieniu od Umowy.
-
Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej
warunki, przesyłając je na adres poczty elektronicznej Klienta lub
pisemnie na podany przez Klienta adres.
-
Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim o treści zgodnej z
Regulaminem.
VI. Dostawa
-
Dostawa Towarów jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej oraz jest realizowana na adres wskazany przez Klienta w
trakcie składania Zamówienia.
-
Klient może wybrać następujące formy dostawy zamówionych Towarów:
-
za pośrednictwem firmy kurierskiej,
-
transport własny Sprzedawcy,
-
odbiór osobisty w punkcie odbioru osobistego Sprzedawcy.
-
Sprzedawca na stronach internetowych Sklepu w opisie Towaru
informuje Klienta o liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji
Zamówienia i jego dostawy, a także o wysokości opłat za dostawę
Towaru.
-
Termin dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach
roboczych zgodnie z pkt. VII ppkt. 2.
-
Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dostarcza wraz z Towarem
paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary.
-
Jeżeli dla Towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres
realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy
spośród przewidzianych.
VII. Ceny i metody płatności
-
Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie
składniki, w tym podatek VAT.
-
Klient może wybrać następujące metody płatności:
-
przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym
przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po
przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia
przyjęcia Zamówienia, zaś wysyłka dokonana zostanie
niezwłocznie po wpłynięciu środków na rachunek bankowy
Sprzedawcy i skompletowaniu Zamówienia);
-
gotówką przy odbiorze osobistym - płatność w punkcie
odbioru osobistego Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja
Zamówienia zostanie dokonana niezwłocznie po przesłaniu
Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia
Zamówienia, zaś Towar wydany zostanie w punkcie odbioru
osobistego Sprzedawcy);
-
gotówką za pobraniem, płatność dostawcy przy dokonywaniu
dostawy (w tym przypadku realizacja Zamówienia i jego
wysyłka zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez
Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia i
skompletowaniu Zamówienia);
-
płatność elektroniczna (w tym przypadku realizacja
Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi
przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po
otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta
rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta, zaś
wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu
Zamówienia);
-
płatność w systemie ratalnym (w tym przypadku realizacja
zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi
przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, jego
skompletowaniu oraz po otrzymaniu od Alior Bank S.A. z
siedzibą w Warszawie płatności za zamówiony Towar).
-
Sprzedawca na stronach internetowych Sklepu informuje Klienta o
terminie w jakim jest on zobowiązany dokonać płatności za
Zamówienie. W przypadku braku płatności przez Klienta w terminie, o
którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca po uprzednim
bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z
wyznaczeniem stosownego terminu może odstąpić od Umowy na podstawie
art. 491 Kodeksu Cywilnego.
VIII. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy
-
Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy bez podania
przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14
dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia
przed jego upływem.
-
Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać
ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, który stanowi
Załącznik nr 1 do Regulaminu.
-
Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie
Towaru lub w przypadku Umowy o świadczenie Usług od dnia jej
zawarcia.
-
Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy
przez Konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta
potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
-
Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w
przypadku:
-
świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę
za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany
przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od
Umowy;
-
Umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na
rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje
kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
odstąpienia od Umowy;
-
Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar
nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji
Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
-
Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar
ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin
przydatności do użycia;
-
Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar
dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
-
Umowy, w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które
po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
-
Umowy, w której przedmiotem świadczenia są napoje
alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu
Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić
dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań
na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
-
Umowy, w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do
niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub
konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne
usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub
dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do
wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od
Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych
usług lub Towarów;
-
Umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania
dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu; dostarczanie dzienników,
periodyków lub czasopism, z wyjątkiem Umowy o prenumeratę;
-
Umowy zawartej w drodze aukcji publicznej;
-
Umowy o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych
niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu
samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem,
wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi,
jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
usługi;
-
Umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są
zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie
świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta
przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i po
poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa
odstąpienia od Umowy.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest
uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w
stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot
powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy.
-
Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni
od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy
zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności
przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument,
chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym
sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia
przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca zaproponował, że
sam odbierze rzecz od Klienta.
-
Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę,
Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych
przez niego dodatkowych kosztów.
-
Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że
Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.
IX. Reklamacje dotyczące Towarów z tytułu rękojmi
-
Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar bez wad.
-
Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu
rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu
Cywilnego. W stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami
rękojmia zostaje wyłączona.
-
Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych
prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować
na adres PPHU SOFOLAND KATARZYNA KACZMAREK, ul. Kolejowa 151a,
57-500 Bystrzyca Kłodzka, na adres poczty elektronicznej:
k.kaczmarek@tessa-sofa.com, numer telefonu 785085536 lub przy
użyciu formularza kontaktowego.
-
Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub
dostarczyć reklamowany Towar, jeżeli jest to możliwe dołączając do
niego dowód zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres
wskazany w pkt. 3.
-
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w
terminie do 14 dni.
-
W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej
uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak
niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
-
Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z
funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z Usług. Reklamacje można
zgłaszać pisemnie na adres: PPHU SOFOLAND KATARZYNA KACZMAREK, ul.
Kolejowa 151a, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, na adres poczty
elektronicznej: reklamacje@sofoland.pl lub przy
użyciu formularza kontaktowego.
-
W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do
korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
-
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w
terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania
w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona. W
przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej
uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty
otrzymania wezwania przez Klienta.
XI. Gwarancje
-
Towary mogą posiadać gwarancję producenta, Sprzedawcy lub
importera.
-
W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca
istnienia i treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona
jest każdorazowo prezentowana w opisie Towaru na stronach
internetowych Sklepu.
XII. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń
-
Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń:
-
jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego
sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z
wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej
Umowy sprzedaży;
-
jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego
inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie
postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia
sporu między Klientem a Sprzedawcą;
-
może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia
sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z
bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika
konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań
statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady
udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym
numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email
porady@dlakonsumentow.pl;
-
złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy
internetowej ODR, dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XIII. Ochrona danych osobowych
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, która
stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu.
XIV. Cel i zakres zbierania danych oraz podstawa prawna tych działań
- Państwa dane osobowe przetwarzane są w trzech celach, zależnie od wyrażonej zgody:
- udzielania odpowiedzi na Państwa zapytania kierowane przez formularz kontaktowy - podstawą
prawną tych działań jest zasada, która mówi, że przetwarzanie danych jest niezbędne do podjęcia
działań na żądanie osoby, której dane dotyczą;
- wysyłania ofert, newslettera - podstawą prawną tych działań jest Państwa zgoda na
przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
- do celów korzystania przez Państwa z udostępnianych opcji serwisu sofoland.pl - podstawą prawną
tych działań jest Państwa zgoda na przetwarzanie danych osobowych udzielona w momencie
rejestracji w serwisie sofoland.pl.
- Przetwarzamy następujący zakres Państwa danych:
- Imię i nazwisko;
- adres e-mail;
- numer telefonu;
- ewentualne inne dane podane przez Państwa w treści zapytania przesłanego za pomocą
formularza kontaktowego, bądź wprowadzone przez Państwa dobrowolnie podczas uzupełniania
informacji o sobie po zalogowaniu się do serwisu sofoland.pl.
- Nie zbieramy o Państwu dodatkowych informacji z innych źródeł.
- Nie sprzedajemy danych osobowych, nie udostępniamy ich innym podmiotom. W szczególności
Państwa dane nie są przesyłane poza granice Europejskiego Obszaru Gospodarczego ani nie są
przekazywane organizacjom międzynarodowym.
XV. Przechowywanie i usuwanie danych
- Staramy się maksymalnie ograniczać okres przechowywania danych osobowych, które nie są już
wykorzystywane. Informujemy jednak, że sytuacja taka może mieć miejsce z przyczyn operacyjnych
oraz technologicznych. Mamy przez to na myśli czas potrzebny na podjęcie decyzji o tym, czy dalszy
kontakt jest wskazany jak również czas potrzebny na usunięcie danych z kopii bezpieczeństwa.
- Państwa dane przetwarzane do celu obsługi zapytania przez formularz kontaktowy będą u nas
procesowane przez okres trwania korespondencji, a następnie, w zależności od tego, jakie będą jej
rezultaty, albo zasilą bazę naszych klientów i będą dalej przetwarzane w celu realizacji umowy, albo
zostaną usunięte jeżeli nie zaistnieje możliwość nawiązania współpracy.
- W przypadku czytelnego dla nas zamknięcia rozmów z Państwa strony, dane zostaną usunięte
niezwłocznie z roboczych baz systemowych, a z kopii bezpieczeństwa przed upływem trzydziestu dni.
- W przypadku braku odpowiedzi i niejasnej sytuacji, dane będą przechowywane przez okres 6
miesięcy od daty nadania ostatniej wiadomości.
- Dane przetwarzane na podstawie zgody, a więc dane wykorzystywane do wysyłania informacji
marketingowych, będą przetwarzane do momentu cofnięcia zgody. Należy również doliczyć okres 30
dni potrzebny nam na usunięcie ich z kopii bezpieczeństwa.
- Dane podane podczas rejestracji w serwisie sofoland.pl oraz później podczas uzupełniania informacji
profilowych przechowywane będą przez czas aktywności profilu, tzn. do czasu skasowania profilu
przez użytkownika.
XVI. Prawo do cofnięcia zgody, prawo kontroli, dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, prawo do przeniesienia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
- Zawiadamiamy, że przetwarzamy Państwa dane w celach marketingowych na podstawie Państwa
dobrowolnej zgody. Zawiadamiamy, że zgoda ta może zostać cofnięta w dowolnym momencie.
Sugerujemy w tym celu przesłać nam wiadomość z tego samego adresu e-mail lub numeru telefonu,
na który otrzymujecie Państwo treści marketingowe. Wyłączną konsekwencją cofnięcia zgody będzie
fakt, że nie będziecie Państwo mogli dłużej otrzymywać od nas informacji o naszej ofercie i innych
treści marketingowych. Zawiadamiamy również, że cofnięcie zgody nie wpływa na legalność
przetwarzania przez nas danych, które dokonało się przed tym cofnięciem.
- Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo żądania
niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe. Ponadto macie Państwo
prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych.
- Przysługuje Państwu prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania
Państwa danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim
przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
- Przysługuje Państwu prawo żądania byśmy ograniczyli przetwarzanie waszych danych osobowych na
czas sprawdzenia prawidłowości danych, bądź dochodzenia roszczeń.
- Przysługuje Państwu również prawo do wezwania nas, abyśmy przesłali Państwa dane do Państwa
albo bezpośrednio innemu administratorowi w powszechnie używanym formacie nadającym się do
odczytu maszynowego. Zawiadamiamy, że prawo to dotyczy tylko tych danych, które od Państwa
otrzymaliśmy. Zważywszy na fakt, że wyłączne dane na Państwa temat przetwarzane są w postaci
tekstowej, przeniesienie danych sprowadzi się do wygenerowania przez nas dokumentów tekstowych
w formacie docx zawierających historię Państwa zapytań. Dokumenty te nie będą zawierały naszych
odpowiedzi, a więc w szczególności naszych porad lub innego rodzaju wiedzy eksperckiej ponieważ
nie jest ona przedmiotem Państwa uprawnienia (nie podlega przeniesieniu).
- Wszystkie powyższe sprawy prosimy kierować do naszego biura na kontakt@sofoland.pl
- Zawiadamiamy, że przysługuje Państwu również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych.
XVII. Postanowienia końcowe
-
Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa
autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny
internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także do
formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich
może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z
Regulaminem.
-
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a
Klientem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym
zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania
cywilnego.
-
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a
Klientem, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi
właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach
Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
-
O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie
poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu
Internetowego zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w
życie. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o
zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres
poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie
krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient
posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu
obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni
od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie
Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje
rozwiązaniem Umowy.